Przejdź do treści

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt  i  1
  • Przejdź do treści strony: Alt i 2
  • Mapa Witryny: Alt i 3
  • Wyszukiwarka: Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu

Powiatowy Urząd Pracy
w Sosnowcu

ul. Rzeźnicza 12
41-200 Sosnowiec

tel. 32 2978700
e-mail:

zobacz dojazd
Serwis powiatu sosnowieckiego otwierany w nowym oknie
wyszukiwanie ofert pracy
Strona główna » Dla pracodawców » Informacje o zatrudnieniu niepełnosprawnych » Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Kalendarium

przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
PnWtŚrCzPtSbN
1234
56
7
891011
12131415161718
19202122232425
262728
29
30
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy, dodaj swój adres e-mail

zwbfOB451CavJGZknSh7synjScVlh2ME5YKHaE7TcqosQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

mcEDWfVjjUPp-xTLlJm0pfp3ZYRAxFydHF3l-Ix12OYsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

9cxyrZtbS3UqQBf_mZpI-ejdsSJQ70U1o7VuUWQEJ-csQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

ukrhL6fKbP720TkE-8wSoSkil23DajlE-ZY-_fO9OJUsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

U2HwzEhGaPgN7NyPs9bXVL6pEvx9zAdL-TMhfBlNDVMsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

rHweFiwSzaCTJPXTYwYhN6XIZAbFNdZFXb1Xt1xa09IsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

-kzQcVUhPG3wh1P16gv07BnVzODh7m3bGXS3M3xsvg8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

DXX7p3falstz3VxrAL7s6cU_hEEX4cF8swz8skymZv8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

xOfYUePrYJ25SIqYOUN7UTCi09MUHiXEz_gmZOZMn_ssQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej zarejestrowanej w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu ze środków PFRON może zostać przyznany pracodawcy jeżeli:

  1. Zobowiązał się do zatrudnienia tej osoby przez okres co najmniej 36 miesięcy,
  2. Złożył wniosek o przyznanie refundacji.

Pracodawca składa wniosek do starosty właściwego ze względu na miejsce zarejestrowania osoby niepełnosprawnej jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu.

Refundacja obejmuje:

  1. Udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy, na którym będzie wykonywać pracę osoba niepełnosprawna,
  2. Kwotę niepodlegającego odliczeniu:
    a) podatku od towarów i usług,
    b) podatku akcyzowego, związanych z przedmiotami opodatkowania określonymi w pkt 1.

Starosta rozpatrując wniosek, bierze pod uwagę:

  1. Potrzeby lokalnego rynku pracy,
  2. Liczbę osób niepełnosprawnych o określonych kwalifikacjach, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotne albo poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu,
  3. Koszty wyposażenia stanowiska pracy,
  4. Wkład pracodawcy w wyposażenie tworzonego stanowiska pracy,
  5. Wysokość posiadanych środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ten cel w danym roku.

Pracodawca zobowiązany jest do:

  1. Poniesienia wskazanych w umowie kosztów oraz zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, której dotyczy refundacja w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
  2. Udokumentowania realizacji umowy na wezwanie starosty,
  3. Umożliwienia co najmniej jednokrotnego zweryfikowania prawidłowości realizacji warunków umowy przez pracodawcę w czasie obowiązywania umowy,
  4. Informowania starosty o wszelkich zmianach dotyczących realizacji umowy w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych zmian,
  5. Rozliczenia otrzymanej refundacji w terminie określonym w umowie,
  6. Zwrotu:
    - otrzymanej refundacji oraz
    - odsetek od refundacji naliczonych od dnia jej otrzymania w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania starosty do zapłaty lub ujawnienia naruszenia co najmniej jednego z warunków umowy,
  7. Zabezpieczenia zwrotu kwoty refundacji.

Przyznanie zwrotu jest dokonywane na podstawie wynegocjowanej przez strony umowy, w formie pisemnej, a każda zmiana dokonywana na wniosek każdej ze stron wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Umowa wygasa w przypadku nieprzedstawienia zestawienia poniesionych kosztów podlegających refundacji oraz kopii dowodu ich poniesienia w terminie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Refundację przekazuje odpowiednio starosta na rachunek bankowy wskazany we wniosku w terminie 14 dni od dnia przedstawienia przez pracodawcę pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy odpowiednio o przystosowaniu do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osoby zatrudnionej na wyposażonym stanowisku pracy lub o spełnieniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na tym stanowisku.

Pracodawca korzystający z refundacji jest zobowiązany do przechowywania dokumentacji przez okres 10 lat od dnia przyznania pomoc.

Podstawa prawna:

  • Art. 26e Ustawy z dnia 27 sierpnia1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r.  poz. 2046 z późn.zm.).
  • Obwieszczenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej  w sprawie zwrotu kosztów wyposaż enia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej t.jednolity  (Dz. U. z 2015 r. poz. 93).

 

W razie pytań prosimy o kontakt:

Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
 Anna Nowosielska Kierownik Działu Instrumentów Rynku Pracy
 3 2 29-78-764
       

 

  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: zwrot_kosztow_niep [ 10 ]
plik w formacie PDF Regulamin-zwrotu kosztów wyposażenia PFRON 2017.pdf 27-08-18 07:55 251KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 251KB) pobierz
plik w formacie PDF Formularz Wn- W wniosek o środki niepelnosprawni -2016 do wypełnienia komp..pdf 27-08-18 07:55 179.87KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 179.87KB) pobierz
plik w formacie PDF Formularz Wn-W wniosek o środki niepelnosprawni - 1 do wypełnienia komp..pdf 04-10-17 11:25 263.29KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 263.29KB) pobierz
plik w formacie PDF Załącznik do Wniosku Wn-W PFRON _2017 do wypełnienia komp..pdf 07-09-17 09:22 308.98KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 308.98KB) pobierz
plik w formacie PDF Załącznik nr 3 - druk oferty pracy dot. zwrotu kosztów wyposazenia PFRON 2017 do wypełnienia komp..pdf 10-03-17 11:33 207.44KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 207.44KB) pobierz
plik w formacie PDF Formularz Wn-W wniosek o środki niepelnosprawni - 1.pdf 07-09-17 09:23 246.73KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 246.73KB) pobierz
plik w formacie PDF Formularz Wn- W wniosek o środki niepelnosprawni -2.pdf 07-09-17 09:23 161.25KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 161.25KB) pobierz
plik w formacie XLSX Załącznik nr 2 - formularz_informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_de_minimis_.xlsx 07-09-17 09:23 79.09KB pobierz plik w formacie XLSX (rozmiar: 79.09KB) pobierz
plik w formacie PDF Załącznik do Wniosku Wn-W PFRON _2017.pdf 07-09-17 09:23 284.1KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 284.1KB) pobierz
plik w formacie PDF Załącznik nr 3 - druk oferty pracy dot. zwrotu kosztów wyposazenia PFRON 2017.pdf 07-09-17 09:23 174.67KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 174.67KB) pobierz
Utworzono: 2012-08-02 09:17 | Redagował: Olga Weber 2018-03-09 08:43
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 1878
  • 1i4z0C4cyOJHtg9atDU7FyzG83rOVIE-7TDxLLEBO_6YCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • -lKm_oPx-plOZ4LBVhvia5pKqbMk43c_n6pDvGpFngiYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • mhW5T5InSFNx0RdguKaGP-gqw8UeLjt-sbqc7vI1WUqYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • -SHF9A2jSpCP5hZvenLhPTPEis1hUnacVObaR8YnkC-YCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 3jZdt-Cj8uRUIgFEgqi5M3oO_kdVkKUWRDbLRoYpaaWYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • nK7wDm08Xpa_1f5W5VwfIYjZ4egitqymbQqyAiaYeNeYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • OIL-H9tDtGFJdkIukBMmCulCz7TuVnG0leGHoa92xhCYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 71IsdpCdcdM0kR0H1QhmX34a7kCf9nQwwgdWjxebZIOYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • 0lXdv6B6fpCzuGrCGr1qSYSgtal_Ym4sx_BFXQ0JBZaYCpBJxfY8-Fvo5EwzoesfPJn6N-LZiIAsZH3URkgq9RoRvtfxd6xASNWtd4AdmqQRpQ6D6m1C-fzey4Q5XyU_cLfbVOKeOjH7fh6z9z6VmPn0zCqe4dqpsL4-bMsSB6E

  • u8n2W6ARCKJo1EVB2xPbeIhlGm4O15Zl2aK11UzZz0EsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 41PAKBwYMpP_Hmji1K83lZG2qYVsQWuVEQTC95huLm4sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • aj_tSJt6ubkld2hJNtGCj2c7Th1BC_fX9sevvfXzMVosQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • zwGUXFezc2Mig8cW6A6y3idVodoCDSNrc--ncHL_4dssQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 77Cx-lJvMBWeoKQZUJv-VJIuOwV08SL_sasR_lf6U3IsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • HOOQusOYU3PzLXN1xwVQwqah31WHcELdER9NvNBQuWIsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • ytCIKzUgyfzHnSJoSquvuLRaAiW3ON7Ij5dB6rYTaEIsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • TU7QksSMqo34ByWiPcCUCI2VPfFH-Bc8lVmxlO65XZMsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • TYtJ6T9UCZuXhVh_Pj8PwoBOeEkJignW8sxW-8BSPz8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • oqq2pQJaDUIy5Y_daUPO0A6FT_iF3XUnKh4CCclymP8sQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

  • 3YhKx30xQcVhSJ9tyBHi1E3SB8TCYD121haKKGwkTxEsQ3zg-gzdLKQJjFH6ZZAwEmS3cZWp-_waHLwdsrRd34X3WqFYUn-xWQ29gDsAF4KbsQst1ij2tw4rC8FMQmPD9TMRgsMLHCuNxigwm_A0nKHCJRoyHC_msk62CHk67qE

Projektowanie stron: IntraCOM.pl