Klawisze Dostępności
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H
Twoja sugestia
Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!Powiatowy Urząd Pracy
w Sosnowcu
ul. Rzeźnicza 12
41-200 Sosnowiec
tel. 32 2978700
e-mail:
Urząd Pracy
Newsletter
AKTUALNOŚCI | O PROJEKCIE | PLIKI DO POBRANIA | KONTAKT |
01.12.2015r. PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU (W ODNIESIENIU DO MIASTA SOSNOWCA)
Projekt realizowany w okresie: 01.06.2013 r. – 30.06.2015 r.
Całkowita kwota zaangażowana w realizację projektu na obszarze miasta Sosnowca: 2 106 994,04 zł.
Celem projektu, w odniesieniu do miasta Sosnowca, było utworzenie trwale funkcjonujących działalności gospodarczych przez 83 mieszkańców miasta, zarejestrowanych jako osoby bezrobotne.
Formy wsparcia, którymi objęto wszystkich Uczestników:
-wsparcie doradcze przed założeniem działalności gospodarczej,
W wyniku udziału w projekcie 75 Uczestników założyło działalności gospodarcze. Łukasz Hoksa 22.07.2014 r. INFORMACJE DOTYCZĄCE ROZLICZANIA WSPARCIA FINANSOWEGO NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Dokumenty należy złożyć wraz z pismem przewodnim.
Sylwia Lisiecka
16.07.2014 r. Dokumenty dot. rozliczenia przyznanych środków na rozwój przedsiębiorczości
Poniżej przedstawiamy dokumenty dotyczące rozliczania przyznanych środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Zgodnie z § 4 Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości Uczestnik projektu zobowiązany jest do złożenia w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej rozliczenia zawierającego zestawienie kwot wydatkowanych od dnia zawarcia umowy na poszczególne towary i usługi ujętych w harmonogramie rzeczowo – finansowym wydatków.
W celu rozliczenia dotacji należy złożyć następujące dokumenty:
1)
2)
4) faktury i rachunki
Podstawą do rozliczenia przyznanych środków są faktury i rachunki, wystawione imiennie na wnioskodawcę lub na firmę wnioskodawcy z dowodem zapłaty wystawionym nie wcześniej niż w dniu wpływu środków na rozwój przedsiębiorczości na rachunek bankowy Uczestnika. Dopuszcza się również umowy kupna-sprzedaży. Za moment zapłaty uważa się dzień faktycznego poniesienia wydatku, np. adnotacja sprzedawcy na dokumencie sprzedaży wskazująca na to, że zapłacono gotówką lub adnotacja o dokonaniu płatności przelewem (w takiej sytuacji wymagana jest kserokopia przelewu), druk KP – kasa przyjmie, potwierdzenie pokwitowania odbioru pieniędzy i inne. Do faktur i rachunków wystawionych poza granicami kraju wymagane jest tłumaczenie dokonane przez osobę uprawnioną. Koszty tłumaczeń dokumentów ponosi Uczestnik. Przeliczenie wartości zakupu w walucie obcej na PLN będzie następowało w oparciu o średni kurs walut z dnia dokonania zakupu ogłoszony przez NBP.
Przypominamy, że zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (aktualizacja z 02.04.2014 r.)
4.13.1 Sekcja 1 – Wydatki na zakup używanych środków trwałych:
Zakup używanych środków trwałych jest kwalifikowalny przy łącznym spełnieniu wszystkich
niżej wymienionych warunków:
a) sprzedający środek trwały musi wystawić deklarację określającą jego pochodzenie;
b) sprzedający środek trwały potwierdza w deklaracji, że w okresie ostatnich 7 lat używany
środek trwały nie został zakupiony ze środków krajowych lub wspólnotowych;
c) cena zakupionego środka trwałego używanego nie może przekraczać jego wartości
rynkowej i musi być niższa niż koszt podobnego nowego sprzętu.
Zwracamy również uwagę na konieczność dołączania do dokumentów księgowych dowodów zapłaty, zgodnie z § 12 ust.7 Regulaminu przyznawania środków finansowych (…).
Dokumenty dotyczące rozliczenia środków finansowych należy złożyć w siedzibie Urzędu w pokoju 109 lub 112. Sylwia Lisiecka 01.07.2014 r. Negatywnie ocenione wnioski - możliwość złożenia nowychSzanowni Uczestnicy Projektu Kierunek przedsiębiorczość,
Wprowadzone nowelą zmiany umożliwiają ponowne złożenie wniosków
Ponowne złożenie wniosków o przyznanie środków na rozwój przedsiębiorczości
Możliwe jest również ponowne złożenie wniosków o przyznanie środków na rozwój przedsiębiorczości z zastosowaniem procedury odwoławczej pod warunkiem, że:
W zaistniałej sytuacji: w budżecie projektu zabezpieczone są środki finansowe na wypłaty dotacji dla wszystkich złożonych wniosków - Lider projektu podjął decyzję, że w dniach 27 czerwca – 11 lipca br. (tj. 11 dni roboczych) będzie trwał nabór wniosków o przyznanie środków na rozwój przedsiębiorczości przez uczestników projektu, których wnioski zostały ocenione negatywnie (niezależnie od powiatu zamieszkania oraz zastosowania bądź pominięcia procedury odwoławczej).
Ponowne składanie wniosków możliwe jest również w przypadku osób, których wnioski zostały ocenione negatywnie, jednak osoby te zrezygnowały z możliwości odwołania (złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy), a termin złożenia odwołania przewidziany w procedurze został przekroczony (5 dni roboczych).
Wniosek należy złożyć do powiatowego urzędu pracy właściwego dla miejsca zamieszkania. Sylwia Lisiecka 20.06.2014 r. Obowiązki informacyjneZgodnie § 10 Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości, Uczestnik projektu, który otrzymał środki finansowe na rozwój przedsiębiorczości zobowiązany jest do wypełniania obowiązków informacyjno – promocyjnych w zakresie finansowania założonej przez niego działalności gospodarczej.
Wszystkie środki trwałe zakupione ze środków dotacji, które mogą zostać trwale oznaczone powinny posiadać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz flagę Unii Europejskiej, jak również informację o źródle finansowania ich zakupu. Poniżej zamieszczamy wzór oznaczenia, który można wydrukować i umieścić na zakupionych środkach trwałych.
Ponadto, Uczestnik zobligowany jest do oznaczenia pomieszczenia, w którym wykonywana jest działalność gospodarcza (o ile takowe istnieje), poprzez umieszczenie w widocznym miejscu informacji zawierającej odpowiednie logotypy oraz informację o uzyskaniu wsparcia. Poniżej zamieszczamy wzór informacji do pobrania. Sylwia Lisiecka 23.04.2014r. Wstępne listy rankingowe wniosków o dofinansowanie AKTUALIZACJA
Poniżej zamieszczamy wstępne listy rankingowe wniosków składanych w I, II oraz III naborze.
I nabór
II nabór
III nabór
Sylwia Lisiecka 12.02.2014r. Kolejne terminy naboru wniosków o przyznanie wsparcia finansowego
Niniejszym informujemy, że w okresie od 26 lutego do 11 marca br. będzie trwał nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości dla wszystkich Uczestników projektu, którzy brali udział w szkoleniach zrealizowanych w dniach 13-17 stycznia 2014 roku. W okresie od 5 do 18 marca br. będzie trwał nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości dla wszystkich Uczestników projektu, którzy brali udział w szkoleniach zrealizowanych w dniach 20-24 stycznia 2014 roku. Wniosek wraz z załącznikami należy składać w siedzibie tut. Urzędu w pokojach 109 lub 112.
Sylwia Lisiecka
30.01.2014r. Szczegółowe kryteria oceny wniosku o przyznanie wsparcia finansowego
Sylwia Lisiecka 22.01.2014r. Zwiększenie kwoty dotacji
ZWIĘKSZENIE DOTACJI DO KWOTY 21 910,32 zł
UWAGA WNIOSKODAWCY:
Powodem korekty wysokości dotacji jest aktualizacja wartości przeciętnego wynagrodzenia wynosząca obecnie 3 651,72 zł (na podstawie Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 13 listopada 2013 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w trzecim kwartale 2013 r.). Wartość jednostkowej dotacji udzielanej na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Kierunek przedsiębiorczość” stanowi sumę 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia, zgodnie z art. 46 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn.: Dz.U. z 2013 r., poz. 674 z późn. zm.). Sylwia Lisiecka 22.01.2014r. Przydatne informacje i wyjaśnienia - NOWA WERSJA
W związku z ogromną ilością zapytań napływających od Uczestników projektu, prosimy o zapoznanie się z przydatnymi informacjami zamieszczanymi na stronie projektu w zakładce FAQ:
www.kierunek-przedsiebiorczosc.pl/faq
BIZNESPLAN
• Polska Klasyfikacja Działalności – (cz.II) - można podać kilka pozycji PKD, inwencja zalezy od Uczestnika. • Rozpoczęcie działalności musi nastąpić do 30 dni od podpisaniu Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości, jednakże nie później niż do dnia 30 czerwca 2014 r. • Dystrybucja i promocja – (cz. III, pkt 11.)należy opisać zarówno sposób wejścia na rynek, jak i metody sprzedaży/dystrybucji towarów lub usług. Jeżeli Uczestnik ma zamiar prowadzić działania marketingowe, to należy je również opisać. • Analiza finansowa (tab. V) - w nagłówku tabeli w części V (przewidywane efekty) w biznesplanie czytamy, że jest to rok, w którym została założona działalność gospodarcza, dlatego też należy uzupełnianie rozpocząć od II kwartału 2014, przy kwartale pierwszym należy wpisać wartości „0”. • Prognoza przychodów (tab. IV) - tabela ta ma odzwierciedlać pełny rok prowadzenia działalności gospodarczej. Przy czym kwartały prowadzenia działalności nie muszą pokrywać się z kwartałami kalendarzowymi. Tabelę można uzupełnić na dwa sposoby. Albo analogicznie do tabeli V (j.w.) rozpoczynając od II kwartału, w tej sytuacji przy kwartale I w tabeli znajdą się pierwsze miesiące 2015 roku. Albo rozpisując kwartały prowadzenia działalności po kolei, gdzie I kwartał tabeli będzie pierwszym kwartałem prowadzenia działalności. Zwracamy uwagę, iż opis znajdujący się w "Komentarzu do ujęcia liczbowego" będzie miał ogromne znaczenie przy ocenie, ponieważ będzie wskazywał, w jaki sposób tabela ma być czytana. • ZUS właściciela określamy całościowo (ubezpieczenie społeczne + ubezpieczenie zdrowotne) czyli dzielimy tak jak przy obliczaniu podatkowym tzn. od dochodu odliczamy składki na ubezpieczenie społeczne otrzymując dochód do opodatkowania który mnożymy przez stawkę podatku od której odejmujemy ulgę podatkową oraz składkę zdrowotną. • Kalkulacja kosztów – (cz. VI) przy kwotach dotacji nie wpisujemy poszczególnych zakupów (znajdzie się to w harmonogramie rzeczowo-finansowym). Rodzajowo i kwotowo określamy jedynie wydatki w kolumnie 4 i 5 tzn. przy środkach własnych lub z innych źródeł. • Usługi obce - (cz.V, pkt 2.8.) należy rozumieć wszelkie usługi zakupione przez firmę od podmiotów zewnętrznych np.: podwykonawstwo, usługi pocztowe, telefoniczne, transportowe. W komentarzu pod tabelą należy opisać rodzaj ww. usług obcych. • Wkład własny - uczestnik może wnieść wkład własny w postaci środków finansowych lub środków technicznych, które zakupi lub które już posiada.
• Zyski i straty – w tabeli nie należy umieszczać zakupów dokonywanych z dotacji, a co za tym idzie kosztów związanych z ich amortyzacją. Tabela ta ma pokazywać, w jaki sposób będą Państwo pokrywać koszty z osiąganych przychodów. • Zmiany stanu produktów(+/-) zostały trafnie opisane na stronach internetowych, poniżej linki: • Terminy składania biznesplanów dla osób, które ukończyły szkolenia oraz doradztwo indywidualne są ogłaszane przez powiatowe urzędy pracy w terminie do 5 dni roboczych po zakończeniu doradztwa indywidualnego (35 dni) przez wszystkich Uczestników z szkolenia w tym powiecie. Informacje takie są zamieszczane również na stronie projektu.
• Wydatek kwalifikowalny - wydatek, który spełnia warunki umożliwiające całkowite lub częściowe pokrycie kosztów. Środki te mogą być przeznaczone na zakup towarów i usług, w szczególności na zakup środków trwałych, urządzeń, maszyn, materiałów, towarów, usług i materiałów reklamowych, pozyskanie lokalu, pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem działalności gospodarczej, uznanych za niezbędne dla rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez Uczestnika we wniosku o przyznanie finansowego wsparcia na rozwój przedsiębiorczości. • Działania - określając kolejne działania wpisujemy te, które będziemy finansować z kwoty dotacji np.: wyposażenie sklepu, zakup towaru. Można przyjąć kolejność lub ważność ponoszenia tych wydatków.
1) potwierdzenie wykonania usługi doradczo-szkoleniowej – zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, • Formy zabezpieczenia - Na etapie składania wniosku wskazuje się o jaką formę zabezpieczenia będą Państwo wnioskować. Wszelkie formalności i ostateczny wybór zostanie załatwiony na etapie podpisywania Umowy na otrzymanie środków przez Państwo z powiatowym urzędem pracy. 1) poręczenia -- udzielonego przez co najmniej dwie osoby fizyczne, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, miesięczny dochód brutto tych osób powinien być w wysokości minimum 1800 zł,
Sylwia Lisiecka
22.01.2014r. Rozliczanie podatku VAT
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w Regulaminie przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości (zał. 10 Biznesplan, pkt. VI. KALKULACJA KOSZTÓW ZWIĄZANYCH Z PODJĘCIEM DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ORAZ ŹRÓDŁA ICH FINANSOWANIA) zapis dotyczący rozliczania podatku VAT zostaje zmieniony w następujący sposób:
„Uczestnicy projektu rozliczają wydatki ponoszone w ramach dotacji na rozwój przedsiębiorczości w kwotach brutto (łącznie z podatkiem VAT) bez względu na fakt, czy są płatnikami podatku VAT czy też nie. Niemniej jednak, uczestnik projektu ubiegający się o środki na rozwój przedsiębiorczości powinien jednoznacznie określić na etapie konstruowania założeń biznesplanu, czy zamierza zarejestrować się jako płatnik podatku VAT, a następnie w momencie podpisania umowy o przyznanie jednorazowej dotacji na rozwój przedsiębiorczości, zobowiązać się do zwrotu równowartości odliczonego lub zwróconego, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku towarów i usług (tekst jedn.: Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), podatku naliczonego dotyczącego zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego wsparcia finansowego zgodnie z § 4 ust. 15 „Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości”, będącej załącznikiem nr 4 do „Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości”. Sylwia Lisiecka
15.01.2014r. Nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości
I nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości dla wszystkich Uczestników szkoleń zrealizowanych w dniach 16-20 grudnia 2013 roku zostanie otwarty dnia 5 lutego 2014 roku i będzie trwał do dnia 18 lutego 2014 roku. Wniosek wraz z załącznikami należy składać w siedzibie tut. Urzędu w pokojach 109 lub 112.
Sylwia Lisiecka 10.01.2014r. Wniosek o przyznanie wsparcia finansowegoUczestnicy projektu ubiegający się o wsparcie finansowe na rozwój przedsiębiorczości składają wniosek o przyznanie wsparcia finansowego
1) potwierdzenie wykonania usługi szkoleniowo - doradczej, poświadczające uczestnictwo w co najmniej 80 % zajęć przewidzianych w Indywidualnym Programie dla Uczestnika, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do Regulaminu, lub zaświadczenie o ukończeniu szkolenia;
2) oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym i okresie poprzedzających go 2 lat kalendarzowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie lub oświadczenie o nieskorzystaniu z pomocy de minimis;
3) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, z zastrzeżeniem § 2 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.);
4) biznesplan na okres 2 lat działalności przedsiębiorstwa (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do Regulaminu);
5) harmonogram rzeczowo – finansowy wydatków (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do Regulaminu);
6) załącznik nr 7 obejmujący następujące oświadczenia: - oświadczenie o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz niezaleganiu z uiszczaniem podatków (dotyczy wyłącznie Uczestników, którzy posiadali zarejestrowaną działalność gospodarczą w okresie poprzedzającym 12 miesięcy przed przystąpieniem do Projektu oraz osób, które prowadziły działalność gospodarczą poza terytorium Polski); - oświadczenie o nieotrzymaniu bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub innych środków publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej; -oświadczenie o nieposiadaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku; -oświadczenie o niepodejmowaniu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej; -oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz.U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553 z późn. zm.) lub ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (tekst jedn.: Dz.U. z 2012 r., poz. 768 z późn. zm.) w okresie 2 lat przed wystąpieniem z wnioskiem o przyznanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości; -oświadczenie o zobowiązaniu się do prowadzenia działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej bez jej zawieszania; -oświadczenie o niezłożeniu wniosku do innego starosty/powiatowego urzędu pracy o przyznanie dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej lub przyznanie jednorazowo środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej; -oświadczenie o braku zobowiązań z tytułu zajęć sądowych i administracyjnych i nietoczeniu się przeciwko niemu postępowania sądowego, egzekucyjnego lub windykacyjnego dotyczącego niespłaconych zobowiązań; -oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości Projektu „Kierunek przedsiębiorczość” realizowanego w ramach Priorytetu VI „Rynek pracy otwarty dla wszystkich” Działania 6.2 „Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zaakceptowaniu jego warunków.
Uczestnicy Projektu składają wniosek o przyznanie wsparcia finansowego wraz z załącznikami w 3 egzemplarzach z dołączonym oświadczeniem:
Wniosek o przyznanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości oraz jego załączniki muszą być wypełnione czytelnie (zaleca się wypełnienie elektroniczne lub drukowanymi literami), wszystkie wymagane pola powinny być wypełnione (jeżeli dane pole nie dotyczy Uczestnika Projektu należy wpisać „nie dotyczy”), parafowane na każdej ze stron oraz podpisane czytelnie imieniem i nazwiskiem we wskazanym miejscu.
Kserokopie załączonych do wniosku dokumentów powinny zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem – na każdej stronie kserokopii musi znaleźć się klauzula „za zgodność z oryginałem”, bieżąca data oraz podpis osoby potwierdzającej.
Wniosek wraz z załącznikami należy składać w siedzibie tut. Urzędu w pokojach 109 lub 112.
Sylwia Lisiecka 12.12.2013r. Regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości wraz z załącznikami
Poniżej zamieszczamy regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości wraz z załącznikami. Prosimy o zapoznanie się z dokumentami.
Sylwia Lisiecka
26.11.2013r. Listy rankingowe osób zakwalifikowanych do projektu „Kierunek przedsiębiorczość”
W związku z zakończeniem procedury odwoławczej oraz spotkań z doradcami zawodowymi zamieszczamy listy rankingowe Uczestników projektu wraz z listą rezerwową. Zgodnie z Regulaminem rekrutacji, do projektu zakwalifikowanych zostało 101 osób, wybranych na podstawie wyników uzyskanych w ramach I oraz II epatu rekrutacji, tj. oceny formularza rekrutacyjnego i spotkania z doradcą.
Sylwia Lisiecka 19.11.2013r. Wstępne listy rankingowe przed procedurą odwoławczą
Poniżej zamieszczamy wstępne listy rankingowe formularzy rekrutacyjnych do projektu „Kierunek przedsiębiorczość”. Należy pamiętać, że wyniki te obejmują I etap rekrutacji, przed procedurą odwoławczą. Poniższe listy sporządzono z podziałem na poszczególne grupy: kobiety do 30 roku życia, mężczyźni do 30 roku życia, kobiety powyżej 30 roku życia, mężczyźni powyżej 30 roku życia.
Sylwia Lisiecka 05.11.2013r. Przedłużenie terminu oceny formularzy rekrutacyjnych
Uprzejmie informujemy, iż został przedłużony termin oceny formularzy rekrutacyjnych do projektu "Kierunek przedsiębiorczość". 18.10.2013r. Status osoby bezrobotnej Kandydata do Projektu
W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi utrzymania statusu osoby bezrobotnej przez Kandydatów ubiegających się o udział w Projekcie informujemy, iż od momentu złożenia formularza rekrutacyjnego do dnia podpisania umowy o wsparcie finansowe na rozwój przedsiębiorczości Kandydat/Uczestnik Projektu musi być osobą zarejestrowaną w Powiatowym Urzędzie Pracy. Poniżej zamieszczamy pismo z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w tej sprawie.
Sylwia Lisiecka 18.10.2013r. Regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości wraz z załącznikami
W dziale pliki do pobrania został udostępniony Regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości. Regulamin wraz z załącznikami jest kluczowym dokumentem określającym zasady ubiegania się o wsparcie finansowe w ramach projektu oraz kwalifikowalność wydatków. Termin składania wniosków o przyznanie środków finansowych związanych z podjęciem działalności gospodarczej przez uczestników projektu planowany jest na I kwartał 2014 r. Sylwia Lisiecka
|
Szczegółowe informacje: www.kierunek-przedsiebiorczosc.pl
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego